(Fara Titlu)


-Hai…hai,te rog, ajuta-ma sa gasesc rochia perfecta!

-A., eu…

-Ce,tu? Hai, hai ca nu mai sunt decat 20 de minute! 20 de minute ne mai despart!

-Cauta…cauta acolo. Poate cea albastra- se asorteaza cu ochii tai, sau cea verde inchis- perfecta pentru o zi de primavara!

-Stai, nu …a, nu gasesc… a, uite! cum imi vine?

Nu puteam sa ma privesc, stiam ca ceva nu e normal. Ezitarea prietenelei mele, disperarea de pe fata mea, si…si…si… si felul in care ma uitam la haine… sute de idei imi treceau prin cap, sute de intrebari, dar numai una nu a fost prezenta. Ma uitam la noi, la fetele alea doua, dar nu le recunosteam. Atata tristete…

-O clipa, suna mama…

-A., nu… incercarea ei de a ma face sa nu raspund esuase. De unde stiu? Durerea a fost insuportabia, stiu ca o femeie rezista la o durere echivalenta cu  20 de oase rupte simultan, dar ceea ce a simtit fata pe care o priveam… era ca si cand tu esti un strugure, vestea un zdrobitor, iar cel ce da vestea este cel care pune zdrobitorul in functiune aruncandu-te in el.Tot sufletul, zdrobit, torturat si omorat, iar zeama atat alba cat si rosie, sangele si lacrimile. Ma uitam la ea, ma uitam la mine, dar ce sa inteleg? Eram una si aceeasi persoana, dar n-am auzit nimic, ma trezasc plangand, cu sufletul distrus. Ce s-a intamplat?

-Hai, hai sa mergem!

-N-n-nu! Da-mi negru, ceva negru!!!

-Ia paltonul, taci, calmeaza-te!

-N-n-n-n…nu! Vreau negru!

-Hai sa iesim.

De ce nu recunosteam locul? Unde eram? Si cu cine vorbeam? Nu o cunosc, dar stiu ca e o buna prietena.Am iesit toate trei. Afara, strazi ciudate, necunoscute, pustii, se vedeau de la usa  casei pe care tocmai o paraseam. Ceva frumos imi trezeste la viata  „amintiri”. Ciresii, ciresii mi-au amintit de… de plimbarea noastra-lor?- pe strazile ciudate. Iubeam-iubea?- ochii lui… E ciudat, doua persoane identice din punct de vedere fizic indentic din punct de vedere psihic; o vedeam, ea nu ma vedea, simteam tot ce simte dar nu stiam de ce ;ma  uitam la mine, dar nu ma recunosteam. De ce? Rotirea capului cu 40* directia S-V, mi-a raspus la toate intrebarile cu un singur cuvant: „Moarte.”

De ce visam? De ce avem asemenea vise? Oboseala?Stres? Am cauta de multe ori raspunsul, am citit zeci de aricole bazate pe aceaste intrebari, dar tot nu sunt satisfacuta. O sa aleg oboseala, pentru ca asa am fost in ultima perioada, motivul pentru care nu am mai postat de pe  22 februarie. Sunt plictisita, obosita, invinsa – visul spune mai multe. Mai jos sunt cateva inormatii despre vise…

„Este binecunoscut faptul că somnul îmbunătăţeşte memoria de toate tipurile. Pe lângă acest lucru, creierul foloseşte perioada de somn pentru a reprocesa amintirile proaspete, aşezându-le într-un context mental nou, transformându-le în amintiri permanente şi totodată extrăgând un înţeles mai profund al acestora. Visele, cred oamenii de ştiinţă, reprezintă un simptom al faptului că acest proces se află în desfăşurare.

Cercetătorii de la Universitatea Berkeley au descoperit că somnul REM, asociat viselor, duce la oprirea mecanismelor din creier responsabile de stres. „Faza de visare a somnului, prin compoziţia sa neurochimică unică, ne oferă o formă de terapie peste noapte, având un efect liniştitor care elimină aspectele extreme ale experienţelor emoţionale din ziua abia încheiată”, a explicat Matthew Walker, profesor de psihologie şi neuroştiinţe la Universitatea Berkeley.

„În timpul somnului REM, amintirile sunt reactivate, puse în perspectivă şi integrate, dar totul are loc într-o stare în care neurochimicalele responsabile cu stresul sunt dezactivate”, a adăugat Els van der Helm, doctorand în psihologie la UC Berkeley.” (Sursa)

Lasă un răspuns

